tisdag 23 augusti 2011

Pass #2 23/8

Morgonvikt: 71,8

Hantelpress
33x7
33x7

Viktade chins
kv+20kgx7
kv+20kgx7

Arnoldpress
16x6
19x6
19x6

Smala bänkpress
65x6
65x6
65x5

Bicepscurls med hantlar
16x6
19x6
19x6

Tricepspress
37,5x6
37,5x6
37,5x6

Gripper RB130 (höger/vänster)
6 reps/6reps lite assist
6 reps/4 reps lite assist
6 reps assist/4 reps assist

Statisk greppträning, barholds med överhandsgrepp
120kg x 20sek
130kg x 20sek

Rotatorcuff, utåtrotation kabel
5x8
5x8
5x8

Rotatorcuff, inåtrotation kabel
13,5x8
13,5x8

Bra tryck i detta pass trots att man var lite bakis från gårdagens bravader. Kul att få köra gripper igen trots att man kände sig lite vek i kross-styrkan.
Fick lite känningar i vänster armbåge i sista settet av tricepsextensions, borde nog sänka belastningen till nästa pass.

Här är bild och film från chinsen enligt begäran :-)



5 kommentarer:

  1. Jag har en liten fråga som du kanske kan svara på:

    Jag styrketränar nästan alltid på morgonen, och innan träningen äter jag alltid en rejäl frukost. Ett tag framöver kommer jag emellertid, på grund av tidsbrist, få förlita mig till vitargo + EAA innan mitt morgonpass. Denna dryck kommer jag alltså inta direkt på morgonen, på fastande mage.

    Jag undrar därför hur mycket kolhydrater per kg kroppsvikt du tycker att denna dryck bör innehålla?

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det går utmärkt att träna fastandes så hade jag själv fått välja hade jag skippat frukosten innan och eventuell drink med kolhydratspulver.

    Vad är det du vill uppnå genom att ta vitargo?

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet att du gör det. Själv har jag alltid ätit frukost och föredrar att göra så. Jag skulle aldrig orka träna annars. Jag vill helt enkelt ha energi, fysiskt och psykiskt. Så, ngn rekommendation?

    SvaraRadera
  4. Prova 0,5 - 1 g / kg kroppsvikt.

    Egentligen är det ganska svårt för mig att ge någon slags rekommendation, jag vet ju inte hur du tränar, vad du har för mål med din träning, vad du egentligen äter till frukost, hur du äter i övrigt osv.

    Kolhydratspulver tycker jag är till för sånna som kör väldigt långa konditionspass eller om man ska träna fler än en gång per dygn.

    SvaraRadera
  5. Håller med om ALLT du skrev, verkligen. Detta är dock en särskild situation, som jag helst skulle undvika. Tack för tipset :)

    SvaraRadera