söndag 21 augusti 2011

Chocolate rain

Har lyckats köpa på mig diverse chokladsötsaker på sistonde :-),


Vill gärna köpa på mig fler sorter för jag älskar att variera mig men det tar emot lite eftersom jag i så fall samlar på mig ett sånt stort lager i det lilla kylskåpsutrymmet man har som studentkorridorsboende :).

Idag blev det att ta en liten bit från de flesta sorterna. Så här kan 265 kcal choklad se ut:


Den godaste av dessa var nog Marabou Sensation Caramel Crisp.


Innehåll:


Marabou Sensation-serien tycker jag verkar helbra och jag ser fram emot att prova alla de andra sensationsmakerna :).

5 kommentarer:

  1. Vad är dietärt fett? Vanligt fett eller?

    SvaraRadera
  2. Mm, det är fettet i det man äter.

    SvaraRadera
  3. Tänkte det. Så, vad finns det mer för fett?

    SvaraRadera
  4. Hur menar du? När man säger dietärt fett vill man bara betona att det är just det fettet man äter och inte t.ex lagrat kroppsfett man syftar på.

    SvaraRadera
  5. Diet = kosthållning
    dietärt = kommer från kosten
    dietärt fett = fett från kost
    mao är det fettet man äter

    Ps. förbannad bloggpost. blev själv sjukt sugen på att gå bonanza i chokladhyllan och testa nu :D

    SvaraRadera