måndag 5 september 2011

Guacemole

Har haft tankarna till att göra guacemole ganska länge nu och kom äntligen till skott idag! Det är en av mina favoritsåser som passar till det mesta :-).

Jag gjorde den på 2 mosade mogna avokados, 1 hackad tomat, 1 pressad vitlöksklyfta, 1 msk pressad citron, lite hackad rödlök, ett par krm cayennepeppar, 2 krm salt, 2 krm svartpeppar. Guacemolen passade riktigt bra tillsammans med ica pastasås vitlök till kyckling och ris :).




Innehåll:


Näringsvärde per 100g:



7 kommentarer:

  1. Vad använder du för template för att beräkna näringsinnehåll i maten?

    SvaraRadera
  2. Jag skrev ett blogginlägg om det här:

    http://deffamedpizza.blogspot.com/2011/08/excelmall-for-kaloriberakning.html

    SvaraRadera
  3. Hmm, det verkar inte fungera för mig. Om jag skriver till exempel "ägg" ska det väl automatiskt hämtas näringsvärden på nätet eller liknande?

    SvaraRadera
  4. Du måste tillåta makros, se ursprungsposten i kolo-tråden för hur man går tillväga.

    SvaraRadera
  5. Jag har gjort så, men det fungerar fortfarande inte... Använder Excel 2010. Något annat som kan vara fel?

    SvaraRadera
  6. Har du sänkt security level och aktiverat makros? Det ska funka i så fall. Om det fortfarande inte fungerar; prova att fråga om hjälp i kolo-tråden.

    SvaraRadera
  7. Fixat! Var tydligen tvungen att installera någon "Visual Basic för Applikationer"-toolbox.

    SvaraRadera