söndag 11 september 2011

Garderob +1

Som tidigare nämnt så passar inte större delen av min garderob mig speciellt bra längre i och med att jag är bra mycket tunnare nu än vad jag var när jag köpte de flesta av mina kläder.

Med anledning av ovan så gick jag ut på jakt efter ett par jeans idag med låga förväntningar om att hitta några som sitter bra. De låga förväntningarna visade sig vara ganska obefogade dock - tidigare har jag alltid haft problem med att hitta jeans med bra passform men nu med min nya form så verkade varenda jeansmodell sitta som en smäck! Tycker det är helt otroligt hur de flesta modeller verkar vara anpassade för att sitta på tunnisar som mig :p.

Lyckades komma hem med bl.a. detta,




Har nästan aldrig fått på mig ett par levi's jeans förr men ovan par satt riktigt bra. Modellen heter 519 new aesthetic pitch och var dessutom slim + skinny leg :p (999:-).




Eftersom det gick så fort att hitta ett par jeans så fortsätte jag shoppandet :p. Hittade ovan lite ljusare Dobber jeans (699:-) + två t-shirts (149:-).



I shoppingstreakens hast så följde det även med en vinterjacka (399:-) ner i påsen osså :).


När jag var på väg hem så kom jag på att jag behövde ett nytt bälte också ty det jag hade på mig sjöng på sista versen :p. Det blev att vända tillbaka och leta upp ett par. 

Först så verkade det som om klädaffären inte verkade ha tillräckligt små bälten för mitt midjemått men till slut så visade det sig att det tightaste hålet på den minsta bältesstorleken (85) funkade \o/.


Bläck Adrian belt (349:-) som matchar de ljusare jeansen.



Bläck Dean belt (299:-) matchade bra med det mörkare levi's-paret.

4 kommentarer:

  1. Bra klädsmak! var du större förut? vore roligt med en bild innan din träning!

    SvaraRadera
  2. Tack! Yes, har vägt upp emot 92kg halvt otränad för ca 1 ½ år sedan i jämfört med de 71 kilo jag väger nu.

    SvaraRadera
  3. Finns det någon bild på det :P före / efter deff

    SvaraRadera
  4. Finns nog ingen rättvis jämförelsebild att visa :/.

    SvaraRadera