söndag 17 juli 2011

Första inlägget

Vem är jag?

Jag är 23 år och läser industriell ekonomi på linköpings universitet. Kommer ursprungligen från Bromma i Stockholm där jag nu är under sommaren. Mina främsta intressen är styrketräning, kost, tekniska prylar, resor, film, musik, vänner, böcker, tv-serier, klättring, filosofi, psykologi, ekonomi och företag, tv- och datorspel.

Har styrketränat i drygt två år varav det senaste året har varit av mer "seriös" karaktär. Tränar vanligtvis på Campushallen i Linköping, annars blir det på ett litet källargym när jag är i Stockholm.

Stats
Kön: Man
Längd: 175
Aktuell morgonvikt: 79 kg

PB
Bänkpress pb: 1RM 100 kg

Marklyft pb: 6RM 150kg när jag var i 18-årsåldern. Kan inte köra så tungt längre pga vek rygg. Håller mig väldigt långt ifrån fail när mark tränas nu för tiden. Låter greppet agera flaskhals genom att köra endast överhandsgrepp (ej tumlås, mixgrepp eller remmar) för att skona ryggen. Så det aktuella pb:t med överhandsgrepp ligger nu på 3RM 130kg.

Benböj pb: 6RM 140kg  när jag var i 18-årsåldern. Kan inte köra benböj alls längre pga ryggen. Har på den senaste tiden upptäckt att det går bra med Zercher Squats med lättare belastning så det har blivit en hel del sånna på sistonde.

Benpress pb: 6RM 310 kg

Chins pb: 4RM kv +30kg extravikt hängandes i midjebälte

Militärpress pb: 4RM 40kg. Detta behövs det jobbas hårt på för att förbättra.


Varför startar jag denna blogg?

Av ett par olika anledningar.

Den främsta är för att tvinga mig själv att föra en träningsjournal för att hålla koll på min progression och utveckling. Har vart alldeles för lat för att hålla koll på detta tidigare.

Ha koll på min kost och dela med mig av recept och dylikt till andra.

Följa upp mina mål med kosten och träningen;

  • Bli starkare i övningarna jag utför
  • Hypertrofi
  • Hälsa och må bra
  • Hålla mig nere på ett lågt bf året runt
  • Bli bättre på att klättra
  • Förbättra matlagningskunskaperna ännu mer

Följa upp framtida projekt:

  • Köpa egen klätterutrustning
  • Kunna utföra minst en enarmschin
  • Kunna utföra human flag
  • Kunna utföra >5 strikta dragon flags på raken
  • Köpa ett par RB/CoC-grippers och förbättra kross-styrkan rejält.
  • Köpa en hel del ny köksutrustning

Dela med mig av tankar, funderingar, länktips osv.

Kanske den största anledningen: I brist på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar