torsdag 28 juli 2011

Kvällsmål/Efterrätt: Bananfluff

Till detta fluff använde jag två stycken frysta hackade bananer och sojamjölk tillsammans med sötningsströ istället för fun light eftersom det inte finns någon fun light-smak som riktigt matchar banansmaken.



Vispa upp och ner ftw




Toppades med hackad nektarin.



Innehåll:


Detta fluff blev otroligt välsmakande. Bananerna gav inte riktigt lika mycket volym till fluffet som bär men det blev absolut ett fluff som fick en mycket krämigare och bättre konsistens än med bär. Nästa gång jag gör bananfluff kommer jag nog minska aningen på sojamjölken och toppa fluffet med kakao eller cankao för ultimat upplevelse.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag fann din blogg genom en länk av Nicklas Neuman. Den verkar riktigt intressant och jag har bestämt mig för att börja följa den.

    Jag kommer troligtvis börja plugga på LiU HT 2012, och har således några frågor kring träningsmöjligheterna i Lkpg. Skulle jag kunna få din mailadress, så kanske du kan besvara mina frågor?

    /Mikael

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael

    Tack så mycket. Du kan kontakta mig på mailadressen mellow[snabel-a]bredband.net

    //Mell

    SvaraRadera